Jobb, väder och lite till....


Så tiden knallar på här, men jobbet lyser fortfarande med sin frånvaro... Under tiden så extraknäcker jag lite "här och där"... Senast på ett bemanningsföretag 1 vecka i April och nu senaste helgen vilket gav goa cash:) Förra veckan gjorde jag även debut som tentamensvakt då jag kontrollerade att de stackars ångestladdade o kaffepimplande studenterna inte bröt mot tentareglerna, vilket var en ny erfarenhet... Försökte även få tentavakta på matematikinstitutionen, men där var det fullt.... Sen har jag ju extraknäckt som "kontrollant" av folks deltagarkort på en simkurs 1 gång i veckan o lite annat smått och gott... Nu ser det dock tyvärr ut som att alla extraknäck "dör" ut med pang och bom lagom till Kristi Himmelfärdshelgen så vi får väl se vad som sker.. Har sökt lite andra jobb som jag med lite tur kan få... Sommarjobb på SMHI blev det tyvärr inte i år:(:( Synd, jag hade gärna jobbat där även i sommar, men men inget o göra något åt.... Förr eller senare SKA jag dit, det har jag iaf tänkt mig:P

Vädret då? Ja, den sommarvärme som vi hade i April har ersatts av betydligt mer "normalt" väder nu i maj... Men är iaf ytterst tacksam för värmen i April när jag jobbade på bemanningsföretaget då uppdraget var utomhus och pågick i ca 5 timmar... Trots det så var det knappt att kläderna räckte, iaf de dagar då jag jobbade kväll och jag hade mycket kläder på mig ska ni veta!! Faktiskt så man kände sig som en Alien:P Första dagen utomhus var dock en katastrof då jag tog på mig för lite o efter ett par timmar frös som en hund så tänderna skallrade nästan.. Då hade jag ändå långkalsonger, höstjackan (förvinterjacka), 3 tröjor och vinterkängor på mig.... När jag gick hem från mitt pass så var det bara +1 grad ute.... De dagar då jag jobbade kvällspass hade jag på mig följande: Vinterkängor, mössa, handskar, vinterjackan, mysbyxor, jeans, underställströja, t-shirt och collegetröja. 2:a dagen hade jag dessutom långkalsonger OCH mysbyxor OCH jeans på mig:P Så tänk er hur jag kände mig när det var 20 grader varmt ute o jag kommer gående där med vinterkängor, höstjacka, mysyxor under jeansen o 2 varma tröjor:P Folk måste nog trott jag var ett UFO:P Till sist så kan jag nämna att ingen sommarvärme ser ut att vara i sikte för den närmaste veckan....

I allsvenska fotbollen går det inget bra för Djurgården:( Förlust med 1-2 mot Malmö FF... Som tur är så är vi ändå inte sämst i Stockholm utan har Hammarby bakom oss... Tvivlar på att Dif kommer att bli någon toppkandidat i år, tyvärr:( För Jimmys Ifk Gbg så är desto mer uppåt, men vinna borta, det kan de inte.... Är väl ungefär så de italienska lagen är; så fort de lämnar sina hemmaplaner så blir de ihåliga som schweizerostar...

Något annat som händer framöver då? Ja, "lilla" kusinen fyller år nu i veckan och om 3 veckor tar hon även studenten!:)  Faan, vad tiden går fort alltså...Vi får ta och hoppas på att vädergudarna är nådiga mot oss den 5:e Juni då hon springer ut, sjunger "Den ljusnande frantid är vår" och "Fy faan, vad vi är bra" och lämnar tryggheten för att nå ut i "vuxenvärlden" där framtiden är allt annat än ljus... Klimathot, ekonomisk kris, stigande arbetslöshet och allmän osäkerhet är precis vad den ljusa framtiden alla önskar sig...

Scrabblespelandet då? Ja, nu i helgen var det tänkt att jag skulle ha gjort min "debut" och spelat en turnering IRL, men då jag fick chansen att jobba på lördagen i 5½ timme med grundlön plus OB-tillägg så var det ett väldigt svårt val;) Men hursom, debuten är iaf tänkt att bli av nu kommande helg då det är dags för Stockholm Open... Två dagars intensivt spelande ute i Vällingby i så fall... Fast att stiga upp tidigt en lördag morgon o åka ut till Vällingby, vilket tar 45-60 min för o vara där ca 9.00 är mindre roligt:P Men, men inget att göra något åt...

Nu ska jag iaf ta en sista betapetmatch för idag o sen sova!!

GODNATT!!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0