Vinterväder, vår, snö, jobb och lite till...


Igår var det en pigg misha som gick upp och skulle provjobba med att dela ut Svenska Dagbladet och försöka få folk att nappa på ett erbjudande om en månads HELT GRATIS prenumeration på SVD, men efter en snabb blick ut genom fönstret så försvann en del av den pigga Misha då det mer eller mindre VRÄKTE ner snö ute.... Men, men, jobba måste man ju så stod i 2 timmar vid Medborgarplatsen och delade ut tidningar i det förtjusande vädret.. Efter 2 timmar var mina händer stelfrusna trots fingervantar och ville inte riktigt lyda mig... Resten av kroppen var dock varm.. 15 personer hade jag lyckats få att beställa 1 månads gratisprenumeration och teamledaren tyckte det var ett bra resultat med tanke på det usla vädret...

Därefter bar det iväg till nästa aktivitetet: 1 timmes bowling vid Heron City med ett litet gäng hörselskadade/döva! Hade det inte varit för denna aktivitet så hade jag fått stå ute i det härliga vädret 4 timmar till... Trevligt var det iaf även om timmen gick fort..

Sen åkte en hem, fixade middag innan nästa grej stod på schemat: Scrabble på Soft Bar!:) Innan jag kom dit så passade jag på att besöka Bokskotten & Akademibokhandeln då jag ville se om det fanns några intressanta böcker på rea, däribland SAOL 13 (Svenska Akademiens Ordlista 13), vilken används flitigt bland oss som spelar Scrabble (Eller om ni så vill, "Betapet").. Medan Akademibokhandeln tog hutlösa 299:- som reapris(!) så kunde samma bok tvärs över gatan hos Bokskotten införskaffas för "endast" 180:-.... Denna kom till användning redan samma kväll!:) Och spelandet gick bra, för ovanlighetens skull:P Förlorade första matchen mot  Anna med ca 100p trots en billig rull (RINgARE), men de resterande två matcherna mot "Tilduskan" och Zack satt som de skulle och i den andra matchen två fina rullar: UNDERAR(T) och BaZOOKA:):) Var ju med i en cup för några veckor sen, men respass redan i första omgången efter att ha förlorat med 2-1 i matcher...

När spelandet var slut runt 22 var det dags för hemgång för en trött Misha....

Dagens aktiviteter har bestått i TV-tittande, besök på Universitetet där jag pysslat med mitt vidareutvecklingsarbete där jag nu funnit en del lovande resultat som förhoppningsvis gör att ett avslut kan nås innan sommaren, men vi får se vad de säger imorgon eftermiddag då jag ska ha ett litet möte och diskutera de nya resultaten:) Eftersom varje datakörning tar ca 1½ timme så passade jag på och extraknäcka lite för SSIF, vilket jag hade lovat och lappade bilar i 2-2½ timme på parkeringarna här vid Universitetet då SSIF ska ha en gratisdag här på lördag.. För er som bor här i Stockholm så vet ni nog att vädret idag inte var nämnvärt mycket bättre mot gårdagens väder och ni blir säkert inte heller förvånade om jag säger att vädret var skit...

När det gäller vädret: hur ser det ut nu här framöver? För alla som gillar lite värme kan jag meddela att vi nu i helgen kan se fram mot ca +5 grader här i Stockholmstrakten så den snö som hittills fallit (ca 1-1½ dm) lär vara helt borta till nästa vecka.. Längre söderut kan temperaturen landa på 7-8 grader med lite tur... Är då våren verkligen på väg? Nope, redan till mitten av nästa vecka lär det bli bakslag.... Men den som väntar på något gott!:) Förresten, är det någon som tyckt att vintern varit kall? Om ni tycker den har varit det så har ni HELT FEL! Faktum är att dne kan räknas som en mild vinter, vilket ju varit fallet de flesta vintrar sedan den mycket kalla vintern 1986/87....

Anna brukar kolla på Greys Anatomy och av någon anledning så har nu även jag börjat titta på den, dock inte slaviskt då det inte alltid är som jag kommer ihåg att den går just då...

So long, boys and girls! See ya!:)

Kommentarer
Postat av: Fia

Svar: Haha, politiker, nej tack! Då har jag hellre mindre tid nu o veta att jag kommer trivas med mitt arbete så fort jag är färdig med min utbildning.



hehe, jo böckerna väger en del! Men det är bara att fortsätta traska/cykla till skolan med en tung väska.

Ha en bra dag i solen!

2009-03-26 @ 15:24:55
URL: http://fiacaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0